nwesletter

Jak działa newsletter sklepów internetowych?

Newsletter to nowoczesna forma docierania do odbiorców. Korzystają z niej zarówno ogromne, znane marki, jak i niszowi twórcy internetowi. Treści przesyłane drogą elektroniczną pozwalają na korzystanie z dodatkowych kodów rabatowych czy promocji, co bardzo często wykorzystują sklepy internetowe. Dowiedz się, czym dokładnie jest newsletter, jak działa i jakie są jego wady i zalety.

Czym jest newsletter – definicja

Newsletter to rozsyłany elektronicznie dokument przypominający czasopismo, którego adresatami są tzw. subskrybenci. Kto może nadawać newsletter? Mogą to być m.in. sklepy internetowe, firmy, instytucje czy osoby publiczne – każdy, kto ma grupę odbiorców, do których chce nadawać regularne treści. Zwykle w newsletterach przesyła się bieżące informacje dotyczące tematyki związanej z działalnością nadawcy – różnego rodzaju newsy, promocje, informacje o nadchodzących wydarzeniach.

Aby otrzymywać newsletter, trzeba zostać jego subskrybentem. Jak to zrobić? Zapisy do newslettera prowadzone są na stronach internetowych danych marek czy influencerów. Osoba, która chce być prenumeratorem, musi podać tam swój adres e-mail, a następnie potwierdzić subskrypcję poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego. Tuż po zapisaniu się do newslettera link trafi na skrzynkę odbiorcy. Po potwierdzeniu dołączenia do grona subskrybentów, każdy kolejny newsletter wysyłany przez twórcę, trafi jako e-mail do odbiorcy.

Czy subskrypcja newslettera jest płatna?

Wiele osób przed zapisem do newslettera zastanawia się, czy subskrypcja jest płatna. Zdarza się to bardzo rzadko. Znaczna większość newsletterów jest całkowicie darmowa, a ewentualne opłaty dotyczą treści naukowych czy dotyczących specjalistycznej wiedzy, np. o inwestowaniu czy biznesie. Nie obawiaj się, że zapisując się do newslettera, zostaniesz pociągnięty do poniesienia jakichś kosztów. Jeśli subskrypcja jest płatna, z pewnością zostaniesz o tym najpierw poinformowany.

Subskrypcja newslettera – wady i zalety

Subskrypcja newslettera ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Jeśli subskrybujesz podmiot z branży e-commerce,o której więcej możesz przeczytać na stronie https://strategiebiznesu.pl/category/technologia/, to jedną z kluczowych korzyści jest informowanie o aktualnych promocjach i specjalne kody rabatowe. Bardzo często podczas przeglądania sklepów internetowych można zobaczyć informację, że po zapisie do newslettera otrzyma się kod zniżkowy. Zdarza się, że nie jest to jednorazowa opcja, a kody rabatowe dla subskrybentów przychodzą na e-maila znacznie częściej.

Poza tym nierzadko bywa tak, że subskrybenci mogą jako pierwsi zobaczyć nadchodzące produkty, efekty zbliżających się współprac czy dowiadują się o nowych działaniach danej osoby lub firmy. To doskonały sposób na to, by być na bieżąco z twórcami i markami, które się ceni i lubi. Do wad newslettera należy to, że niekiedy przychodzi ich dość sporo, szczególnie gdy zapiszesz się do kilku lub kilkunastu jednocześnie. Czasami okazuje się, że po czasie nie chcemy jednak otrzymywać ich wszystkich, ponieważ nadmiernie zalegają w skrzynce. Na szczęście zawsze można z nich zrezygnować. Jeśli robisz regularnie zakupy w jakimś sklepie internetowym, zdecydowanie warto zostać subskrybentem jego newslettera. Dzięki temu będziesz mieć okazję na skorzystanie z promocyjnych ofert i szybko dowiesz się o nowych produktach.

Dodaj komentarz