Barber shop – sposób na udany biznes?

Barber shopy podbijają rynek i stają się coraz popularniejsze nawet w mniejszych miastach. Zakłady fryzjerskie specjalnie dla mężczyzn to strzał w dziesiątkę, zachwycające zarówno Panów, jak i (ich) Panie. Czym takie miejsce wyróżnia się od tradycyjnych salonów fryzur? W zasadzie wszystkim! W Barber Shopie pracują wyszkoleni profesjonaliści, którzy nie tylko wykonają perfekcyjne cięcie, ale również doradzą i pomogą wyhodować brodę. Tego typu miejsc powstaje coraz więcej, czy warto więc inwestować w szkolenia i decydować się na tego typu biznes? Jak w ogóle zabrać się za otwarcie własnego barber shopu? 

Zacznij od szkoleń

Nie ma nic gorszego w branży barberskiej, niż niekompetentny barber. Jeżeli myślisz o otwarciu męskiego biznesu i interesuje Cię tematyka fryzur, pielęgnacji, zarostów i chcesz się w tym rozwijać – jesteś na świetnej drodze. Aby jednak w ogóle rozpocząć proces otwierania firmy, musisz przejść przez szereg szkoleń z usług, które będziesz chciał sprzedawać. Możesz rozwijać się pod okiem doświadczonego barbera i popatrywać techniki, inspirować się, ale najlepszą opcją będzie profesjonalne szkolenie, po którego ukończeniu otrzymasz nie tylko wiedzę, ale też zajawkę od ludzi z pasją i certyfikat. Jak przedstawiają badania – jeżeli jesteśmy w miejscu, które oferuje nam jakieś usługi i widzimy ściankę pełną certyfikatów świadczących o stałym podnoszeniu kompetencji pracowników – czujemy dużo większe zaufanie do zakładu. Dokładnie tak samo będzie to działać w Twoim przyszłym biznesie. Najlepiej rozpocząć od kursów dla początkujących, które wprowadzą Cię w świat barberów, a następnie kontynuować je zwiększając stopień zaawansowania. Zapewne ucieszy Cię informacja, że istnieje już nawet dedykowana szkoła barberska, która kompleksowo przygotuje Cię do nowego zawodu.

Znajdź odpowiedni lokal

Kolejnym krokiem będzie znalezienie właściwego lokalu, który na mapie Twojego miasta stanie się nowym barber shopem. Wymogi, jakie miejsce musi spełniać, są podobne, jak przy standardowym salonie fryzjerskim. Twój lokal powinien posiadać dostęp do bieżącej wody oraz zaplecze sanitarne. Niezbędna będzie również zgoda wydana przez Inspekcję Sanitarną.

Opracuj biznesplan

Nie startuj w tym biznesie bez opracowanego i dokładnie przemyślanego biznesplanu i kosztorysu. Przed podjęciem decyzji o założeniu działalności gospodarczej musisz wiedzieć,  jakie środki finansowe będą niezbędne, aby ją uruchomić. Przyda Ci także wiedza, do jakich klientów ma trafiać Twoja usługa? Jakie usługi chcesz w ogóle oferować na początku? Czy będziesz zaczynał sam, czy musisz zatrudnić dodatkowych pracowników? Dokładnie sprawdź również konkurencje oraz jej ceny. Pomyśl, w jaki sposób możesz przyciągnąć pierwszych klientów. Co sprawi, że spośród innych barberów, klienci wybiorą właśnie Ciebie?

Zaprojektuj wnętrze, opracuj strategię marketingową

Ostatnim krokiem jest wyposażenie Twojego barber shopu. Najlepiej w tej kwestii poradź się projektanta wnętrz, który ma doświadczenie w stylizowaniu takich miejsc. Pamiętaj, że w tym miejscu, mężczyźni mają czuć się swobodnie. To nie będzie typowy „salon piękności” znany ze zdjęć. Pooglądaj wystroje barber shopów w internecie i stwórz miejsce, do którego chce się wracać! Kiedy już wszystko gotowe, nożyczki naostrzone, bierz się za reklamę. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założonym planem – klienci będą do Ciebie wracać i polecać Cię znajomym.

Dodaj komentarz